Digistrategia
Digistrategian avulla yritys näkyy siellä, missä se on tärkeää
Digistrategia rakentaa kokonaiskuvan ja toimintasuunnitelman siitä miten yrityksesi näkyy digitaalisissa kanavissa.
Digistrategia rakentaa kokonaiskuvan ja toimintasuunnitelman siitä miten yrityksesi näkyy digitaalisissa kanavissa.
Kattavassa digianalyysissa tarkastellaan yrityksen nykyistä verkkosivustoa niin teknisestä kuin sisällöllisestä näkökulmasta. Lisäksi digianalyysissa tarkastellaan yrityksen kokonaisvaltaista verkkonäkyvyyttä mm. hakukoneissa ja sosiaalisessa mediassa. Digianalyysiin on mahdollista sisällyttää myös yrityksen kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä tarkasteleva osuus.
Digianalyysin pohjalta tehdään suunnitelma, joka sisältää valitun SEO-taktiikan, verkkosivuille sivukohtaisten avainsanojen valinnan, rakenne-ehdotuksen sekä sivuston sisäiset linkitykset ja painopisteet. Tavallisesti toteutamme digianalyysin osana verkkosivuston uudistamisprojektia tai kokonaisvaltaista digistrategian luomista. Digianalyysista saadaan myös hyviä kehitysajatuksia ja lähtökohdat yrityksesi somestrategian luomiseen.
Digianalyysin pohjalta rakentuu Digi-SWOT, jonka perusteella lähdetään uudistamaan sivustoa ja kehittämään yrityksesi verkkonäkyvyyttä valituissa kanavissa ja hakukoneissa.
Digi-SWOT tarkastelee yrityksen verkkonäkyvyyden ja liiketoiminnan
Yrityksen on tärkeä selvittää oma toimintaympäristönsä ja kilpailija-analyysi on osa toimintaympäristön selvitystä. Sen avulla voidaan päästä selville kilpailijoiden markkinointiviestinnän sekä ydinliiketoiminnan strategioiden heikkouksista ja vahvuuksista sekä hyödyntää tätä tietoa oman liiketoimintasi kehittämiseen.
Kilpailijoiden verkkonäkyvyyttä tarkastellessa voidaan analyysin tuloksista tehdä havaintoja ja oivalluksia esimerkiksi siitä, mikä erottaa yrityksesi muista yrityksistä ja miksi asiakkaiden kannattaisi valita sinun palvelusi kilpailijoiden sijaan. Digikilpailija-analyysista voidaan hahmottaa selkeämmin yrityksen kilpailuasemaa markkinoilla.
Kilpailijoiden verkkopalveluiden ratkaisuista voidaan oppia ja löytää hyviä ideoita myös oman liiketoiminnan kehittämiseen. Kilpailija-analyysin avulla myös saadaan arvokasta tietoa oman verkkonäkyvyyden kehittämisessä esimerkiksi ennen verkkosivu-uudistusta tai somestrategian luomista.
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.
CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi