Markkinoinnin johtaminen datalla

Datan ohjaama markkinointi – enemmän tehoa, parempia tuloksia

Mahdollisuudet hyödyntää dataa markkinoinnissa ovat lähes rajattomat.

Oikein hyödynnettynä data auttaa tunnistamaan, millaiset viestit ja sisällöt puhuttelevat kohdeyleisöäsi ja miten markkinointitoimenpiteitä kannattaa suunnata eri kanavissa.

Datalla erittäin tarkkaan kohdennettua mainontaa

Tarjoamme vuosien kokemuksella palveluita brändin johtamiseen ja haluamme auttaa sinun yritystäsi luomaan tuotteestasi alasi brändijohtajan. Asiantuntijoillamme on monialainen kokemus erilaisten brändien kanssa toimimisesta, niin kuluttaja- kuin yrityspuolella.

Datan käyttö vaatii osaamista

Osaamme auttaa myös tietosuojan ja GDPR-kuvioiden kanssa!

Asiakastiedon hyödyntäminen mahdollistaa yksilöllisesti kohdennetut markkinointiviestit sosiaalisessa mediassa ja digikanavissa.

Evästeet ja muut dataan perustuvat menetelmät tukevat uudelleenmarkkinointia (retargeting, remarketing) ja mahdollistavat entistä tarkemman mainonnan kohdentamisen.

A/B-testaus ja kampanjoiden analysointi auttavat optimoimaan viestintää ja lisäämään mainonnan tehokkuutta.

Kun data ohjaa päätöksentekoa, voidaan markkinoinnista tehdä entistä kohdistetumpaa ja vaikuttavampaa, jolloin sekä mainonnan kustannustehokkuus että asiakaskokemus paranevat.

Markkinoinnin tulosten mittaaminen ja jatkuva analysointi ovat avainasemassa kehityksen kannalta. Markkinointiviestinnän tehokkuutta voidaan arvioida monipuolisten analytiikkatyökalujen avulla, jolloin päätöksiä ei tehdä mututuntumalla, vaan konkreettiseen dataan perustuen.

  • Verkkosivuston analytiikan avulla voidaan kehittää sisältöjä ja käyttäjäkokemusta kohderyhmän kiinnostuksen mukaiseksi.
  • Mainonnan tulosten mittaaminen ja A/B-testit auttavat optimoimaan budjettia ja parantamaan mainonnan tuottavuutta.
  • Tulosten seuranta sisältää sekä numeerista analytiikkaa että sanallisia huomioita ja kehitysehdotuksia.
  • Seurantaraportit voidaan toimittaa joko automatisoidusti suoraan sähköpostiin tai räätälöityinä kokonaisuuksina, jotka sisältävät selkeät analyysit ja konkreettiset kehitystoimenpiteet.

Raportointimalli voidaan mukauttaa yhteistyömme mukaisesti kuukausittaiseksi, viikoittaiseksi tai jopa päivittäiseksi. Selkeät raportit ja asetettuihin tavoitteisiin perustuva vertailu auttavat kehittämään toimintaa ja näyttävät, mitkä sisällöt ja toimenpiteet toimivat parhaiten.

Käytämme raporteissamme mukautuvaa ja eri kanavien kanssa integroitavaa Googlen Looker Studio -työkalua, joka mahdollistaa reaaliaikaisen seurannan ja visuaaliset raportit markkinoinnin tuloksista.

Tutustu räätälöityyn Looker Studio -malliraporttiin ja ota yhteyttä, niin autamme sinua johtamaan markkinointiasi datalla!

Datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tänä päivänä mahdollisuudet datan hyödyntämisessä ovat kanavasta riippuen lähes rajattomat.

Esimerkiksi oman asiakastiedon hyödyntäminen on mahdollista markkinointiviestin kohdentamisessa sosiaalisessa mediassa ja digikanavissa.

Myös evästeiden avulla on mahdollista tehdä tarkkaan kohdennettua mainontaa ja niitä käytetään esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnissa (retargeting, remarketing).

Raportointi, tulosten seuranta ja kehitys

Markkinointiviestinnän kehittäminen ja oikeiden tulosten saavuttaminen vaatii myös aktiivista tulosten seurantaa ja analysointia.
Esimerkiksi verkkosivustoliikenteen ja -analytiikan kautta voidaan kehittää sisältöjä omaa kohderyhmää kiinnostavaan suuntaan.

Myös mainonnan tulosten mittaaminen, A/B-testaus ja lukujen analysointi auttavat kehittämään mainontaa kustannustehokkaammaksi. Tuotamme aina raportit lukujen lisäksi sanallisin analyysein, jotka sisältävät huomioita ja kehitysehdotuksia jatkoon.

Tämän lisäksi teemme myös erilaisia seurantaraportteja, joko automatisoidusti suoraan sähköpostiin tai  räätälöidyin mallein, jotka sisältävät sanallisia analyyseja sekä kehitystoimenpiteitä.

Kattavia raportteja voimme toimittaa yhteistyömme mallista riippuen kuukausittain, viikoittain tai vaikka päivittäin. Selkeät raportit ja vertailu asetettuihin tavoitteisiin auttavat kehittämään toimintaa ja näyttävät meille, mitkä sisällöt tai toimenpiteet toimivat parhaiten.

Käytämme raporteissa työkaluna mukautuvaa ja helposti eri kanavien kanssa integroitavaa Googlen Looker Studio -työkalua. Tutustu räätälöityyn Looker Studio -malliraporttiin.


Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Markkinoinnin johtaminen datalla

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Markkinoinnin johtaminen datalla

Tomi Kaitarinne

Director – Business & Technology, Founding Partner
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi

Ota yhteyttä