BDO Suomi Hakukonemainonnasta strategiseksi kumppanuudeksi – yhteistyö Kuukin kanssa miltei tuplasi verkkosivuliikenteen
BDO Suomi on vahvasti kasvava yritys, joka haluaa panostaa myös markkinointiinsa. Vuodesta 2020 lähtien Kuuki on ollut BDO:n strateginen markkinointikumppani ja tukenut yrityksen kasvua ja digitaalista näkyvyyttä monikanavaisesti.


BDO Suomi tarjoaa tilintarkastus-, vero-, laki- ja neuvonantopalveluita ja on osa kansainvälistä asiantuntijaorganisaatiota, jonka vahva asiantuntijaverkosto ulottuu Suomen ohella 165 maahan. Vahvasti kasvava yritys haluaa panostaa myös markkinointiinsa. Vuodesta 2020 lähtien Kuuki on ollut BDO:n strateginen markkinointikumppani ja tukenut yrityksen kasvua ja digitaalista näkyvyyttä monikanavaisesti.
Yhteistyö sai alkunsa Google Ads -mainonnan tarpeesta, mutta kasvoi nopeasti laaja-alaiseksi markkinointikumppanuudeksi. BDO:n markkinointi- ja myynnin tuki -tiimiä vetävä Sanda Byde oli aiemmin osallistunut Kuukin asiantuntijoiden vetämiin hakukonemarkkinoinnin koulutuksiin ja vakuuttunut kuukilaisten asiantuntemuksesta. Mukana yhteistyössä ovat olleet Kuukin puolelta muun muassa asiakkuus- ja markkinointijohtaja Ulla Ristkari-Ryynänen ja digimarkkinointitiimin vetäjä Valtteri Mikkonen.
– BDO on meille tärkeä kumppani, jonka kanssa olemme rakentaneet pitkäjänteistä ja tuloksellista markkinointia. Yhteistyö on kehittynyt yksittäisistä kampanjoista strategiseksi kumppanuudeksi, jossa autamme BDO:ta hyödyntämään digimarkkinoinnin mahdollisuuksia laajasti, kertoo Ristkari-Ryynänen.
Kuukilaisten asiantuntijuus ja auttavat lisäkädet tarpeen
Yhteinen sävel tekemiselle löytyi ja Byden yhteydenotto johti yhteistyöhön, joka on kestänyt pian jo puoli vuosikymmentä ja laajentunut matkan varrella. Google Ads -markkinoinnin lisäksi BDO seuraa Kuukin säännöllisen SEO-raportoinnin avulla hakukonenäkyvyytensä kehitystä. Myös muun muassa verkkosivujen sisällöntuotanto, verkkosivu-uudistusta edeltänyt avainsana-analyysi ja erilaiset somealustoilla toteutetut ja natiivimainonnan kampanjat ovat olleet osa yhteistyötä.
Byde kuvailee yrityksen markkinointikumppanin tarvetta:
– Vaikka teemmekin paljon myös omalla tiimillä, niin markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuudessa on paljon tehtävää. Kuukilaiset ovat kuin markkinointitiimimme jatke: he tuovat ajankohtaista asiantuntijuutta ja käytännön apua silloin, kun sitä tarvitaan. Markkinointikanavat muuttuvat jatkuvasti, eikä oman tiimin aika riitä kaikkeen. Kuukin avulla varmistamme, että pysymme aina ajan tasalla.
– On hienoa, miten yhteistyö on ajan saatossa kehittynyt. Pystymme aidosti tukemaan BDO:n kasvua ja tavoitteita. Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten kuukilaisten kattava palvelutarjonta ja huipputason asiantuntijat yhdessä sujuvan yhteistyön kanssa tuottavat konkreettisia tuloksia,” sanoo Ristkari-Ryynänen, joka on vastannut asiakkuuden kehittämisestä sen alusta asti.”
Kumppanuudesta tukea kuin kollegalta konsanaan
Minkälaista yhteistyö Kuukin ja BDO:n markkinoinnin ammattilaisten välillä sitten on?
– Kuukilaiset ovat kuin omia lähikollegoita. Tekemisestä puuttuu jäykkyys ja tilaaja-toimittaja-asetelma. Asiat hoituvat mutkattomasti ja tyhmiäkin juttuja kehtaa kysyä. Ongelmiin löytyy apua ja vastauksia monipuolisesti, Byde kertoo.
Tukea on annettu niin Metan käyttöoikeuskiemuroiden selvittämisessä kuin verkkosivujen seurannan kehittämisessä. Tarvittaessa Kuukin markkinoinnin asiantuntijat konsultoivat teknisempiä kollegoitaan, ja näin BDO:n tiimi saa monenlaista osaamista käyttöönsä. Yhteiseen tekemiseen liittyy myös se, että Kuukin asiantuntijat ehdottavat aktiivisesti uusia toimenpiteitä, jotka sopisivat osaksi juuri BDO:n kaltaisen toimijan markkinointia.
– Koen, että Kuuki ja BDO ovat tavallaan yrityksinä aika samanlaisia ja sekin on tehnyt yhteistyöstä mielekästä. Kumpikaan ei ole se kaikista suurin pelaaja, mutta asiantuntemusta löytyy todella paljon ja asiakaspalveluun panostetaan. Löytyy sellaista can do -asennetta, Byde pohtii.
Ilahduttavaa sisällöntuotantoa ja vakuuttavia lukuja
Vaikka markkinointi on laji, jossa pikavoittoja on harvoin saatavilla, on Kuukin ja BDO:n yhteistyö myös tuottanut tuloksia. Sisällöistä kehuttuina ja mieleenpainuvina Byde nostaa yrityksen 30-vuotisen taipaleen kunniaksi tehdyt verkkosivusisällöt:
– Haastattelut olivat todella onnistuneita ja ilahduttavia. Jutusta välittyi todella se, miten helposti lähestyttäviä asiantuntijamme ovat.
Myös numerot puhuvat puolestaan: Pitkään jatkunut hakusanamainonta kehittyy entisestään ja konversiot ovat Google Adsissa kasvaneet kohisten. Myös verkkosivujen järjestelmällisen SEO-kehityksen ja sisällöntuotannon avulla syksyllä 2023 päivitettyjen verkkosivujen kävijämäärä on vuodessa miltei tuplaantunut.
Positiivisten tulosten valossa yhteistyötä on hyvä jatkaa. Markkinoinnin tekemisessä Kuukin asiantuntemus, sparrailuapu ja konkreettinen työpanos ovat BDO:lle arvokas tuki kiireisen arjen keskellä.
– Yhteistyö BDO:n kanssa on ollut meille antoisaa, ja odotamme innolla, mitä kaikkea voimme vielä saavuttaa yhdessä, Mikkonen summaa.
Haluatko kasvattaa verkkosivuliikennettäsi ja vahvistaa diginäkyvyyttäsi?
Kuuki auttaa tekemään markkinoinnista vaikuttavaa niin strategisesti kuin käytännössäkin.
”Kuukilta löytyy asiantuntemusta ja joustavuutta, joka helpottaa meidän arkeamme.”
Meidän tehtävämme on tehdä sinun työstäsi helpompaa ja tehokkaampaa. Ylivertaista palvelua: NPS 89, reilusti yli alan keskiarvon.

"Kuukilaiset ovat kuin omia lähikollegoita. Tekemisestä puuttuu jäykkyys ja tilaaja-toimittaja-asetelma. Asiat hoituvat mutkattomasti ja tyhmiäkin juttuja kehtaa kysyä. Ongelmiin löytyy apua ja vastauksia monipuolisesti."
Sanda Byde, Head of Markets, BDO Suomi
Mitä teimme?
- Kokonaisvaltainen markkinointikumppanuus, joka on tuottanut mitattavia tuloksia.
- Kumppanuus sisältää muun muassa monikanavaista markkinointikampanjointia, markkinoinnin konsultaatiota, SEO-seurantaa ja sisällöntuotantoa.
- Esimerkiksi verkkosivuliikenne on lähes tuplaantunut ja konversioiden määrä kasvanut merkittävästi vuodesta 2023 vuoteen 2024.
Ota yhteyttä
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Ulla Ristkari-Ryynänen
CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Valtteri Mikkonen
Digital Lead, Partner
+358 40 823 6964
valtteri.mikkonen@kuuki.fi