Ota yhteyttä
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.
Hakukonemarkkinointi (SEM) kattaa sekä hakukonemainonnan (SEA) että hakukoneoptimoinnin (SEO). Parhaat tulokset saavutetaan ymmärtämällä molempien roolit ja hyödyntämällä niitä yhdessä.
Kokonaisvaltaisen lähestymistavan avulla on mahdollista sijoittua oikeilla hakutermeillä Googlen ykkössivulle, saada kustannustehokkuutta Google Ads -mainontaan ja kasvattaa löydettävyyttä verkossa.
SEA on nopea tapa saavuttaa näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa maksullisen mainonnan avulla. Google-mainonta täydentää tavoitteellisesti yrityksesi näkyvyyttä verkossa ja tuo verkkosivuille ostoaikeissa olevia kävijöitä. Tarjoamme räätälöityjä SEA-ratkaisuja, jotka optimoivat mainosbudjettisi ja tuovat välittömiä tuloksia. Halusit sitten tehdä perinteistä hakusanamainontaa tai hyödyntää Googlen muita mainosverkostoja, me autamme. Tutustu alla tarkemmin eri hakukonemainonnan muotoihin!
Kauttamme pääset käsiksi myös Google Marketing Platformin premium-inventaareihin ja private deal -sopimuksiin ohjelmallisen mainonnan puolella. Kysy lisää!
Hakukoneoptimointi eli SEO keskittyy orgaanisen näkyvyyden parantamiseen hakutuloksissa.
SEO:ssa eli hakukoneoptimoinnissa pyrimme tiedossa olevin keinoin parantamaan yrityksesi luonnollisen löydettävyyden sijoituksia hakukoneessa oikeilla avainsanoilla. Liiketoiminnan kasvun vauhdittamisessa yrityksen sekä sen tuotteiden ja palveluiden löydettävyys verkossa on äärimmäisen tärkeää.
SEO vaatii pitkäjänteisyyttä ja strategista lähestymistapaa, mutta sen avulla voit saavuttaa parempaa näkyvyyttä ja kustannustehokkuutta hakukonemainonnan puolelle. Lue lisää hakukoneoptimoinnista alta!
Suurin osa tiedonhausta verkossa tapahtuu hakukoneiden kautta. On siis ensiarvoisen tärkeää tavoittaa tiedonhakija silloin, kun hän itse tuotetta tarvitsee.
Pelkkä ykkössija hakutuloksissa ei riitä
Hakukoneoptimoinnissa tehdään teknisiä ja sisällöntuotannon toimenpiteitä, jotta verkkosivusto tai verkkokauppa nousee mahdollisimman korkealle hakukoneen kuten Googlen tai Bingin luonnollisissa hakukonetuloksissa.
Hakukoneoptimoinnin palveluihimme kuuluvat esimerkiksi:
Kysy lisää hakukoneoptimoinnin palveluistamme!
Hakusanamainonta on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri silloin, kun heidän ostotarpeensa on korkeimmillaan. Googlen hakukoneessa tehdään joka sekunti yli 40 000 hakua ympäri maailman ja myös Suomessa Google on suosituin hakukone. Google Ads -hakusanamainonnalla (ent. Google AdWords) voit tavoittaa asiakkaasi silloin, kun he etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua – ja maksat vain tuloksista!
Tarkkaan mietitty hakusanamainonnan kampanjarakenne, mainosmuodot ja -sisällöt sekä laskeutumissivun yhteensopivuus ovat Googlen hakusanamainonnan A ja O. Kuka tahansa voi johtaa verkkosivustolle lukemattomat määrät liikennettä hakusanamainonnan kautta, mutta me Kuukilla teemme Google Ads -mainontaa liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta.
Kuukin Google Ads -tiliauditointi tarjoaa kattavan läpikäynnin nykyisestä Google Ads -tilistäsi. Auditoinnin tuloksena saat kehitysehdotukset tili- ja kampanja-asetuksiin, sisältöön ja rakenteeseen. Lisäksi annamme arvion jatkokehityksestä, mukaan lukien jatkuvan kehityksen työmääräarviot ja mediabudjettiehdotukset. Tiliauditoinnin avulla voidaan järkeistää nykyistä tekemistä ja optimoida kampanjoiden tehokkuutta. Auditoinnin yhteydessä voimme myös tarkistaa Google Shopping -tilin, jos sellainen on käytössä.
Googlen Display-mainosverkosto eli Google Display Network koostuu yli kahdesta miljoonasta sivustosta, sovelluksesta ja palvelusta, jotka ovat liittyneet Googlen mainosverkostoon. Mainosverkoston avulla Google kasvattaa oman mainospeittonsa kokoa ja verkostossa olevat kumppanit saavat Googlelta palkkion mainospaikoista.
Googlen Display-verkoston kautta pääsee mainostamaan esimerkiksi seuraavissa mainosalustoissa:
Kuukilla on käytössä Google Marketing Platform.
Display-mainonta on verkkosivuilla, -palveluissa ja -sovelluksissa näytettävää mainontaa, joka voi olla tyypiltään rikasta mediaa kuten kuva-, ääni-, video- tai HTML5-mainosbanneri. Display-mainos voi sisältää myös pelkkää tekstiä.
Google Shopping eli Google Ostokset ovat kuvallisia tuotemainoksia, jotka näkyvät hakutuloksien yläreunassa tai usein oikeassa yläkulmassa, kun käyttäjä etsii tuotetta Googlesta.
Google Shopping -kuvamainoksissa tuotteiden tiedot, kuten hinta ja yrityksen nimi sekä mahdolliset tarjoukset näkyvät jo hakukonetuloksissa. Tällöin haun tekijä voi heti ensisilmäyksellä vertailla tuotteita hakutulossivulla. Kuvamainosten perusteella muodostuu myös nopeammin käsitys verkkokaupan tarjonnasta.
Google Shopping on erityisesti verkkokauppiaalle erinomainen keino saada enemmän näkyvyyttä hakukoneessa kustannustehokkaasti, nostaa hakukonemainonnan klikkausprosenttia, lisätä mainonnan tuottoa sekä kasvattaa verkkokaupan myyntiä!
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin käynnistetään verkkokaupallesi Google Shopping -mainonta!
Hakukoneoptimointi ei ole kertaluontoinen toimenpide, vaan jatkuva prosessi, jossa tavoitteena on parantaa verkkosivuston näkyvyyttä, käytettävyyttä ja konversiotehokkuutta. Pelkkä hyvä sijoitus hakutuloksissa ei riitä – on tärkeää varmistaa, että kävijä löytää etsimänsä ja etenee kohti yhteydenottoa tai ostoa.
SEO-seurannan ja kehityksen raportti kertaluontoisena auditointina tai jatkuvana seurantana
Hakukoneoptimoinnin seurantaan tarjoamme kattavan raportin, jossa tarkastelemme asetettuja ja liiketoiminnalle merkityksellisiä SEO-mittareita, kuten:
Raportille voidaan ottaa mukaan vertailu kolmeen tärkeimpään kilpailijaan sekä kohdistaa seuranta yksittäiseen domainiin, kieliversioihin ja optimoinnin kohdemaihin.
Raportin sisältö – SEO-seurannan ja kehityksen raportti (PDF), joka sisältää:
Raportti antaa kattavan katsauksen nykytilanteeseen ja sisältää konkreettisia kehitysehdotuksia, mutta ei suoranaisesti vaikuta tai edistä sivuston hakukonenäkyvyyttä. Jatkuvalla seurannalla ja kehityksellä voidaan varmistaa, että verkkosivusto toimii tehokkaasti ja tukee liiketoiminnan tavoitteita pitkällä aikavälillä.
Ota yhteyttä, niin keskustellaan yrityksesi SEO-tarpeista ja seurantaratkaisuista!
Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.
CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi
Director – Business & Technology, Founding Partner
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi