Gastropub Mylly Uusilla verkkosivuilla helppoutta kiireisen ravintolan arkeen

Verkkosivujen uudistaminen kasvatti Gastropub Myllyn pöytävarausten määrää.

Lahden Vuorikadulla vuodesta 2020 toiminut Gastropub Mylly on kahden keittiömestarin Arto Latun ja Markku Ojalan omistama paikka, jossa panostetaan laadukkaisiin raaka-aineisiin ja puhtaisiin makuihin. Lupaus on: Rehellistä. Rentoa. Aitoa.

Uusien sivujen fiiliksessä haluttiin saada esiin myös käsityön merkitys ja hyödyntää Johannes Wileniuksen ottamia valokuvia.

– Mylly on tuttu paikka, ja tiesin heti, miltä verkkosivujen pääilme tulee näyttämään, Kuukin Art Director Timo Puolakka sanoo.

Lomakkeet auttavat hallinnoimaan sisäistä tiedonkulkua

Uudistuksen yhteydessä yhteystietoihin lisättiin lomakkeita, sillä aiemmin lähes jokaisesta pöytävarauksesta uupui jokin olennainen tieto (henkilömäärä, päivämäärä tai kellonaika). Nyt sivukävijä valitsee haluamansa aiheen ja viesti ohjautuu sen mukaan oikealle henkilölle.

– Arjen pyörittäminen helpottuu, kun saimme tässä samassa yhteydessä sähköpostit ohjautumaan oikeille henkilöille. Esimerkiksi Arto vastaa meillä catering-puolesta, ja siksi oli järkevää laittaa kaikki catering-varaukset suoraan hänelle, Markku Ojala sanoo.

Ojalan mukaan jo muutaman viikon kokemuksella näppituntuma on, että verkkosivu-uudistuksen jälkeen pöytävarauksia on tullut enemmän kuin aiemmin.

– Saimme verkkosivu-uudistuksen nopeasti valmiiksi, ja kaikkinensa projekti meni hyvin, Ojala summaa.
Gastropubin uusille verkkosivuille haluttiin tuoda uusina osioina ravintolan poikkeuksellisen laaja viskivalikoima ja kohtuuhintaiset laatuviinit. Lisäksi oli tärkeää, että ravintola saa itse printattua lounaslistat suoraan verkkosivuilta, jotta vältytään tuplatyöltä. Nyt lounaslistan voi syöttää suoraan Lounas-sivulle ja printata sieltä ravintolaan.

– Joskus yksinkertaisilta tuntuvat asiat vievät aikaa, ja tässä projektissa yksi työläimpiä osuuksia oli saada verkkosivuille koodatut listat näkymään oikein myös printtiversioina, Puolakka kertoo.

Hakukonenäkyvyys kuntoon

Viski- ja viinisivulle tuotiin valintaa helpottamaan suodatustyökalu, jossa juomia voi katsella esimerkiksi alkuperämaan mukaan.
– Veikkaan, että edes kaikki asiakkaamme eivät ole tienneet aiemmin esimerkiksi viskivalikoimamme laajuudesta, Ojala sanoo.

Puolakka kertoo, että ei ole aiemmin ravintolan verkkosivuilla törmännyt suodatustyökaluun; usein juomat vain luetellaan sivuilla.
– Halusin tuoda juomat niiden arvoisella tavalla esiin.

Uuden sisällön ja sivujen lisääntymisen myötä myös ravintolan hakukonenäkyvyys paranee. Uudistuksen yhteydessä sivuille asennettiin analytiikkatyökaluksi Google Analytics, jotta verkkosivukävijöiden määrän kehittymistä ja verkkosivuliikenteen lähteitä pystytään jatkossa seuraamaan.

Kuukin verkkosivukehityksen lähtökohta on aina asiakkaan liiketoiminnan tukeminen. Ota yhteyttä, jos tarvitset uusia verkkosivuja!

"Saimme verkkosivu-uudistuksen nopeasti valmiiksi, ja kaikkinensa projekti meni hyvin."

Markku Ojala, ravintoloitsija & keittiömestari


Mitä teimme?
  • Käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen uudistus
  • WordPress-verkkosivut (tekninen toteutus)
  • Verkkosivuston ylläpidon parannukset ja helpotukset

Tutustu sivustoon


Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Timo Puolakka

Timo Puolakka

Creative Developer, Founding Partner
+358 40 706 8077
timo.puolakka@kuuki.fi

Eeva Ristkari

Eeva Ristkari

Content & Marketing Lead, Partner
+358 400 878 269
eeva.ristkari@kuuki.fi

Tutustu myös näihin

Kaikki artikkelit

Googlen ekosysteemi ja Consent Mode – varmista Google Adsin datankeruusi

Verkkosivun hiilijalanjälki haltuun – kuinka laskea ja vähentää päästöjä? 

Looker Studio helpottaa datan esittämistä ja tulkintaa – tiesitkö jo, kuinka monipuolinen tämä markkinoijan edullinen työkalu on?

Miksi markkinoijankin pitäisi rakastaa integraatioita? – Onnistunut integraatio vähentää manuaalista työtä ja tehostaa toimintoja

Ota yhteyttä