Tämän päivän digitaalisessa maailmassa brändin näkyvyyden ja tunnettuuden kasvattaminen on otettava huomioon myös SEO-tekemisesssä eli hakukoneoptimoinnissa ja sisällöntuotannossa. Kilpailu asiakkaista on kovaa, joten brändin näkyvyyden lisääminen verkossa on erittäin tärkeää. Tässä blogikirjoituksessa kerron viisi vinkkiä, jotka auttavat lisäämään brändin näkyvyyttä verkossa ja pääsemään Google-hakutulosten ensimmäiselle sivulle.
Laadukkaan sisällön tuottaminen
Ensimmäinen askel brändin näkyvyyden tehostamiseen verkossa on laadukkaan sisällön julkaiseminen. Sisältö, joka on informatiivista, kiinnostavaa ja helposti luettavaa, houkuttelee lukijoita takaisin verkkosivustollesi. Voit myös pohtia sopisiko brändillesi viihdyttää omaa kohderyhmääsi. On myös tärkeää varmistaa, että sisältö on optimoitu avainsanojen avulla, jotka liittyvät brändiin ja sen tuotteisiin tai palveluihin.
Käytä sosiaalisen median voimaa
Sosiaalisen median käyttö on tehokas tapa lisätä brändin näkyvyyttä verkossa. Sosiaalisen median kanavat, kuten Facebook, Twitter ja Instagram tarjoavat mahdollisuuden tavoittaa laaja yleisö ja jakaa sisältöä helposti juuri oikeille kohderyhmille. Jaa blogikirjoituksia, uutisia ja muita tärkeitä viestejä sosiaalisessa mediassa, jotta ne tavoittavat mahdollisimman monet ihmiset.
Rakenna korkealaatuisia linkkejä
Korkealaatuisten linkkien rakentaminen on yksi menestyksen avaimista hakukoneoptimoinnissa. Kun muut sivustot linkittävät sivustoosi, hakukoneet pitävät sitä merkkinä laadukkaasta sisällöstä. Yksi tapa rakentaa linkkejä on julkaista vierasblogikirjoituksia korkean domain-auktoriteetin sivustoilla kuten oman toimialan mediasivustoilla tai suosituilla blogialustoilla (vaikuttajamarkkinointi).
Käytä avainsanoja strategisesti
Brändisi tavoitteisiin tai yrityksesi liiketoimintaan liittyvien avainsanojen käyttö on tärkeä osa hakukoneoptimointia. Kun käytät avainsanoja strategisesti, hakukoneet löytävät sivustosi helpommin ja sijoittavat sen korkeammalle hakutuloksissa. Käytä avainsanoja otsikoissa, sisällön kuvauksissa ja kuvateksteissä.
Seuraa analytiikkaa ja tee muutoksia
Viimeinen vinkki brändin näkyvyyden ja löydettävyyden kehittämiseen digitaalisessa maailmassa on seurata analytiikkaa ja tehdä tarvittavia muutoksia. Seuraa verkkosivustosi kävijämääriä, käyttäytymistä ja liikenteen lähteitä. Katso millä hakutermeillä sivustosi nousee hakukoneiden tuloksiin ja löytävätkö oikea ihmiset sisältösi luo.
Brändisi hakujen määrän seuraaminen ja mittaaminen on myös kätevä tapa seurata muilla keinoilla ja muissa kanavissa tapahtuvan brändin rakentamisen onnistumista. Tulosten pohjalta saat faktaan perustuvaa tietoa, miten kannattaa jatkaa eli tee tarvittaessa muutoksia tai tehosta ja monista onnistuneita toimenpiteitä.
Muista kuitenkin, että niin brändin rakentamisessa kuin hakukoneoptimoinnissa menestyminen vaatii aikaa ja sitoutumista. Kummassakin lajissa on vain harvoin tarjolla pikavoitttoja.
Tarvitsetko apua brändin digitaalisen tunnettuuden kasvattamiseen, SEO-seurantaan ja -kehitykseen tai houkuttelevaan sisällöntuotantoon? Ole rohkeasti yhteydessä!