Markkinoinnin automaatio tehostaa markkinointia ja parantaa asiakaskokemusta 

Markkinoinnin automaatio on termi, joka on tullut tutuksi monille yrityksille viime vuosina, mutta mitä se todella tarkoittaa ja kenelle se sopii?  

Kirjoittaja
Ulla Ristkari-Ryynänen

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner

Markkinoinnin automaatio on termi, joka on tullut tutuksi monille yrityksille viime vuosina, mutta mitä se todella tarkoittaa ja kenelle se sopii?  

Yksinkertaisesti sanottuna termillä viitataan teknologian käyttöön markkinointitoimenpiteiden ja monimutkaisten kampanjoiden suorittamiseen automaattisesti. Tämä voi kattaa sähköpostimarkkinoinnin, sosiaalisen median, lead-generoinnin ja paljon muuta, kaikki integroituna yhteen alustaan, joka mahdollistaa personoidun viestinnän kohderyhmille tehokkaasti ja skaalautuvasti. 

Kenelle markkinoinnin automaatio sopii?

Lyhyesti, kaikenkokoisille yrityksille, jotka haluavat tehostaa markkinointiaan ja parantaa asiakaskokemusta. Oli kyseessä sitten B2B- tai B2C-toimiala, niin markkinoinnin automaatiolla voi saada liiketoiminnan uuteen kasvuun. Pienyritykset voivat hyödyntää automaatiota resurssien säästämiseksi, kun taas suuremmat organisaatiot voivat käyttää sitä hallitakseen monimutkaisia tai monisyisiä markkinoinnin ekosysteemejään tehokkaammin. Huomionarvoista on myös se, että toimiakseen automaatio vaatii valmiutta satsata sisällöntuotantoon. 

Markkinoinnin automaatio mahdollistaa:

  • Potentiaalisten asiakkaiden yhteystietojen kerääminen (liidit) ja asiakkuuksien kehittäminen (nurturointi): Automaattisesti generoidut ja kohdennetut viestit lämpimille liideille. 
  • Tehokkaan segmentoinnin: Asiakasdata mahdollistaa tarkemman kohderyhmän määrittelyn ja personoidun viestinnän. 
  • ROI:n seurannan: Selkeät analytiikkatyökalut auttavat seuraamaan kampanjoiden tehokkuutta reaaliajassa. 

Jos haluat vapauttaa markkinointitiimisi rutiinitehtävistä, tarjota personoidumpaa asiakaskokemusta ja kasvattaa liiketoimintaasi, markkinoinnin automaatio voi olla juuri oikea valinta!

HubSpot Partner

Olemme luotettava HubSpot-kumppani

Kiinnostuitko? Kysy rohkeasti lisää markkinoinnin automaatiosta ja erilaisista toteutusvaihtoehdoista meiltä. Kauttamme saat tehokkaan markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöösi sekä kaiken siihen liittyvän tuen käyttöönotosta sisällöntuotantoon, ostopolkujen suunnittelusta oikean yleisön tavoittamiseen sekä liikenteen ajamiseen sivustollesi. Ota yhteyttä niin jutellaan lisää markkinoinnin automaatiosta! 

Kirjoittaja

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner

Ulla Ristkari-Ryynänen

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Ville Rantanen

Ville Rantanen

Commercial Director
+358 40 546 7497
ville.rantanen@kuuki.fi

Ulla Ristkari-Ryynänen

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Tutustu myös näihin

Kaikki artikkelit

HubSpot Spotlight: Innovaatioita ja uutisia kaksi kertaa vuodessa

HubSpotin Growth Suite vauhdittaa liiketoimintasi uudistumista

Mikä ihmeen HubSpot?

Hyödynnä HubSpotin täysi potentiaali – älä jätä sitä pölyttymään käyttämättömien työkalujen pinoon! 

Ota yhteyttä