Tutkimukset ja verkkokyselyt

Tutkimukset ja verkkokyselyt markkinoinnin tueksi

Tutkimuksilla ja verkkokyselyillä voit saada uutta tietoa omasta asiakaskunnasta, potentiaalisesta markkinasta, selvittää projektin onnistumista tai tehostaa liidinhankintaa.

Toteutamme tutkimukset ja verkkokyselyt tarpeidesi mukaan. Hyödynnämme tarvittaessa kumppaniverkostoamme tutkimusten toteuttamisessa.

Erilaisia tutkimuksia voi hyödyntää markkinointiviestinnässä ja myynnin kehittämisessä esimerkiksi uuden tiedon saamiseen markkinassa tapahtuvasta ilmiöstä tai kiinnostavasta kohderyhmästä. Luomalla tietoa sijoitutaan helpommin valitun teeman asiantuntijaksi ja ongelmanratkaisijaksi sekä tarjotaan asiakkaiden janoamaa hyödyllistä tietoa.

Tutkimuksella voidaan selvittää myös asiakastyytyväisyyttä, nykyasiakkaiden sitoutuneisuutta tai kasvusuunnitelmia. Tutkimuksia ja verkkokyselyitä voidaan hyödyntää myös erilaisten projektien ja kampanjoiden seuraamiseen sekä onnistumisasteen mittaamiseen.

Tutkimusten toteutustavat

Tutkimuksia voidaan toteuttaa:

  • web- eli verkkokyselyillä
  • tutkimushaastatteluilla (esim. telehaastattelut), jolloin saadaan sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tietoa.

Tutkimustavoista haastattelutapa vie jonkin verran enemmän resursseja kuin verkkokyselyin tehtävä tutkimus. Tuloksena on mahdollisesti kuitenkin rikkaampaa ja vivahteikkaampaa tietoa kohderyhmän ajatuksista tutkittavaa teemaa kohtaan.

Mitä kaikkea tutkimusprojektiin kuuluu?

Kuukin palvelumallissa tutkimusprojektiin kuuluu:

  • tulosten yhteenveto, johtopäätökset ja tutkimusraportti.
  • kohderyhmän määrittely
  • tutkittavien teemojen määrittely
  • kysymyspatteriston laatiminen
  • tutkimusdatan keruu

Tutkimusotos riippuu teemasta ja tavoitteista, tyypillisesti N = 5­–100, mutta kvalitatiivisessa tutkimuksessa toimivat pienemmätkin otokset. Autamme määrittelemään tarvettasi vastaavan otoksen koon.


Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Tutkimukset ja verkkokyselyt

Maaria Ritari

Key Account Manager
+358 40 521 7968
maaria.ritari@kuuki.fi

Tutkimukset ja verkkokyselyt

Tomi Kaitarinne

Director – Business & Technology, Founding Partner
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kaikki artikkelit

Raute: Palveluiden konseptointi ja kaupallistaminen asiakaslähtöiseksi ja selkeäksi kokonaisuudeksi kansainvälisille markkinoille

Ota yhteyttä