Eeva ja Ville ruotivat kolmannessa podcast-jaksossa vastuullisuutta. Jaksossa selviää muun muassa, miksi vastuullisuus ei ole tuoteominaisuus tai asia, jolla voidaan markkinoida vaan bisneksen elinehto. Luvassa on myös tiukkaa vääntöä siitä, mitä vastuullisuus nyt ihan oikeasti tarkoittaa.
Entä miten vastuullisuus liittyy vihreään koodiin ja EU:n tiukentuneihin vaatimuksiin kuluttajansuojan toteutumista myös ympäristöviestinnässä? Voisiko Suomi olla valtio, jolta muut kysyvät neuvoa vastuullisuusasioissa?
Keskustelussa päädytään uuneina toimiviin tiskikoneisiin, datapaastoon ja niihin parempiin kahviastiastoihin, joita ei koskaan käytetä. Eeva myös kaivaa itselleen todella syvän kuopan 4K-kuvanlaadusta ja datapaketeista.
Muru, tää on markkinointia -podcastissa pohditaan markkinoinnin maailmaa monesta eri näkökulmasta. Eevan ja Villen keskustelujen pohjana on markkinoinnin ja teknologian trendikatsaus 2024, jonka voit ladata ilmaiseksi!
Jaksot julkaistaan helmi–maaliskuun aikana 2024.
Linkkikirjasto jaksossa mainittuihin lähteisiin:
IAB: digimainonnan hiilijalanjälki -tutkimus
Kantar: Kuluttajat suhtautuvat aiempaa kriittisemmin yritysten vastuullisuuteen
Luonnonsuojelubiologi Panu Halmeen haastattelu HS 28.22.2023