Erityisesti talviurheilukaupunkina tunnettu Lahti ilahduttaa myös monipuolisella tapahtumakentällään. Messukeskus tarjoaa puitteet suurillekin tapahtumille ja elävän musiikin parissa viihtyviä palvelevat esimerkiksi Sibeliustalo, Finlandia-klubi ja Lahden konserttitalo.
Kaikkia näitä tiloja hallinnoi ja useita tapahtumia tiloihin tuottaa Eventum Lahti, joka kaipasi nimenmuutoksen myötä uutta ilmettä liiketoiminnalleen. Aiemmat positiiviset kokemukset Kuukin kanssa työskentelystä saivat Eventumin markkinointi- ja viestintäjohtaja Elina Hankkion valitsemaan Kuukin tehtävään.
Eventumin ilmeen haluttiin olevan omannäköisensä ja erottuva, mutta ei kuitenkaan liian dominoiva, sillä myös tapahtumatilojen omille brändeille haluttiin jättää tilaa. Ajatus ja toive mustavalkoisesta ilmeestä tuli Eventumilta, mutta muuten Kuukin ammattilaiset saivat vapaat kädet toteutukseen.
Hankkion mukaan Kuukin kaltaiset luottokumppanit ovat tärkeitä, kun omasta takaa resursseja ja käsipareja on rajattu määrä. Yhteistä työskentelyä Hankkio kuvaa seuraavasti:
– Yhteinen tekeminen on ollut joustavaa ja kommunikaatio on pelannut alusta asti. Kuukilaiset saivat hyvin kiinni meidän ideastamme ja ottivat huomioon toiveemme.
Laadukas graafinen toteutus miellyttää silmää ja kerää kehuja
Verkkosivun ilme on Senior Visual Designer Ari Sassin käsialaa ja toisintaa Eventumin toiveita graafisen mustavalkoisella ulkoasullaan. Hankkio kehuu toteutuksen antavan hienosti arvoa näyttäville, värikkäille valokuville, jotka Eventumilla oli käytössään jo entuudestaan. Sivun sisältö laajentui myös hiukan vanhaan, yhden sivun toteutukseen verrattuna. Logoa ja verkkosivustoa täydentää graafikko Sassin luoma graafinen ohjeistus.
Uusi logo syntyi Kuukin AD Timo Puolakan kynästä.
– Logon ideointi ja uusiminen on aina omanlaisensa prosessi, jossa täytyy ottaa mukaan tiettyjä lainalaisuuksia. Aina logosuunnittelu ei mene ensimmäisellä yrityksellä maaliin, mutta tällä kertaa sopiva vaihtoehto jalostui jo aivan ensimmäisistä esittelemistämme luonnoksista, kertoo Puolakka prosessista.
– Olemme todella tyytyväisiä työn jälkeen. Sivusto on hieno, ja saanut kehuja yrityksen hallitukselta asti. Graafisen ohjeistuksen myötä saimme Kuukilta jopa enemmän, mitä tarvitsimme, Hankkio kertoo.
– Kuukin kanssa asioiminen oli helppoa. Vaikka emme tavanneet kasvotusten kuin kerran, työ eteni hienosti ja keskusteluyhteys oli avoin. Lisäksi Kuukissa on kivoja tyyppejä, joiden kanssa on mukava tehdä yhteistyötä.
Tapahtumakuvituksia ja digimainonnan jeesiä mahtavalla asenteella
Ilmeen ja verkkosivujen uudistamisen lisäksi Kuuki ja Eventum ovat tehneet yhteistyötä muun muassa yksittäisten tapahtuminen markkinoinnissa. Monipuolisen kumppanin avulla esimerkiksi Caravan-messujen kuvitukset saivat uutta pontta monikäyttöisistä piirroskuvista, jotka henkivät matkailuajoneuvojen useita käyttäjäryhmiä ja käyttötarkoituksia.
Kaiken tämän lisäksi Kuukin asiantuntijat ovat kouluttaneet markkinointijohtaja Ulla Ristkari-Ryynäsen johdolla Eventumin henkilökuntaa myös digimarkkinoinnin teemoista, kuten hakukonemarkkinoinnista ja Metan työkaluista. Hankkio näkee tulevaisuudessa yhteistyömahdollisuuksia erityisesti maksetun sosiaalisen median mainonnan parissa, josta Kuukilla on kattava kokemus. Ad hoc -pulmissa Ristkari-Ryynänen onkin ollut Hankkion mukaan avuksi Eventumille ”mahtavalla asenteella”.
Kiinnostaako sinunkin yritystäsi yhteistyö joustavan ja monipuolisen kumppanin kanssa? Kuukilaiset ovat kokeneita ammattilaisia, joiden kanssa on helppo tehdä töitä. Ota yhteyttä, niin laitetaan yrityksenne markkinointi ja verkkonäkyvyys ojennukseen!