Lahti Energia ja Reiot: Sujuvia verkkosivuprojekteja ja lisääntyneitä yhteydenottoja

Uusi sivusto on saanut raikkaan ja selkeän ilmeensä ansiosta positiivista palautetta Lahti Energian asiakaskunnalta.

"Näkyvyytemme verkossa on parantunut ja verkkosivujen kautta on tullut lisää yhteydenottoja sen jälkeen, kun olemme aloittaneet yhteistyön Kuukin kanssa."

Tomi Kuittinen, Reiot, liiketoimintapäällikkö

Tutustu sivustoon

Kuuki, Lahti Energia ja Lahti Energian kulutus- ja olosuhdepalvelu Reiot ovat tehneet yhteistyötä muun muassa markkinoinnin saralla jo pidempään. Kuuki on vastannut muun muassa Lahti Energian aiemman verkkosivuston tuotannosta. Kun energiayhtiön brändi uudistui keväällä 2024, tarvitsi myös verkkosivujen ilme päivityksen uutta brändiä vastaamaan. Kuuki oli luonteva valinta verkkosivukumppaniksi myös uuteen projektiin.

Viestintäpäällikkö Karita Raivion mukaan ulkoasu-uudistuksen yhteydessä oli hyvä mahdollisuus myös selkeyttää verkkosivujen rakennetta, jotta asiakkaat löytäisivät etsimänsä tiedon mahdollisimman helposti. Energiayhtiö päätyi samalla uudistamaan verkkosivujensa sisältöjä sekä ottamaan käyttöönsä julkaisualustan uusimman, päivitetyn version. Siispä verkkosivu sai brändiuudistuksen yhteydessä laajemman kasvojenkohotuksen.

– Projektin aikana me vastasimme itse sisällöistä ja Kuuki huolehti muusta. Matkan varrella mietimme yhdessä monessa kohtaa, mikä olisi paras toteutusvaihtoehto erilaisille pienille ja suuremmillekin asioille, Raivio kertoo.

Tietoturva ja saavutettavuus energiayhtiön verkkosivuilla keskeisiä

Uusi sivusto on saanut raikkaan ja selkeän ilmeensä ansiosta positiivista palautetta Lahti Energian asiakaskunnalta. Raiviolta kiitosta saa sujuvasti hoitunut prosessi ja tiukassa kahden kuukauden tavoiteaikataulussa pysyminen – tammikuussa alkanut projekti johti uuden sivuston julkaisuun jo maaliskuussa.

Uudistuksen yhteydessä huomiota kiinnitettiin muun muassa sivuston tietoturvaan ja saavutettavuuteen. Julkisia ja huoltovarmuuden kannalta kriittisiä palveluita tarjoavaa energiayhtiötä koskevat erilaiset lainsäädännön asettamat vaatimukset. Siispä esimerkiksi juuri saavutettavuus, kuten sivuston käyttö ruudunlukijalla ja värien ja fonttien luettavuus sekä kontrasti on otettu sivustolla huomioon kautta linjan.

Tulevaisuuteen varautuminen onnistuu myös verkkosivuprojektissa

Sivustouudistus mahdollisti myös tuleviin tarpeisiin valmistautumisen. Verkkosivuston rakenne ja asetukset suunniteltiin ja toteutettiin tukemaan myös useita kieliversioita. Tämä mahdollistaa englanninkielisen sisällön lisäämisen sivuille helposti. Sisältöpuolella energiayhtiö sai Kuukilta uudistuksen yhteydessä tukea myös hakukoneoptimoinnin kehittämiseen.

– Sivustouudistuksen alkuvaiheessa suureksi avuksi oli se, että pääsimme demoympäristössä näkemään eri vaihtoehtoja käytännössä. Siitä oli helppo kertoa, mitä muutoksia tarvitaan vaikkapa valikon avautumiseen tai sivupohjaan, Raivio sanoo.

Myös Reiot saa Kuukilta tukea markkinointiinsa

Lahti Energian kulutus- ja olosuhdepalvelu Reiot on hyödyntänyt toiminnassaan Kuukin markkinoinnin palveluita. Myös Reiotin verkkosivusto on Kuukin ammattilaisten käsialaa, ja lisäksi Kuuki on tukenut Reiotia hakusanamarkkinoinnissa sekä sosiaalisen median kanavien ylläpidossa. Struktuuria tekemiseen antaa yhdessä suunniteltu markkinoinnin vuosikello, joka määrittää, mitä Reiotin markkinoinnissa kulloinkin tapahtuu.

– Näkyvyytemme verkossa on parantunut ja verkkosivujen kautta on tullut lisää yhteydenottoja sen jälkeen, kun olemme aloittaneet yhteistyön Kuukin kanssa, kertoo Reiotin liiketoimintapäällikkö Tomi Kuittinen.

Sekä Lahti Energian Raivio että Reiotin Kuittinen näkevät, että yhteistyö Kuukin kanssa jatkuu tulevaisuudessakin.

Tutustu Lahti Energian uusiin verkkosivuihin täältä ja Reiotin palvelutarjontaan täältä.

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi. Vastaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Ota yhteyttä