Kuvahaku toimii nyt myös suoraan näytöltä – Googlen haku etsii aina vaan paremmin myös kuvilla 

Nyt Google Lens -hakutuloksista saa suoraan tietoa tuotteista, tarjouksista ja arvosteluista yhdellä klikkauksella.

Eeva Ristkari

KIRJOITTAJA
Eeva Ristkari
Content & Marketing Lead, Partner

Google kertoo tuoreessa blogissaan visuaalisen haun uusista mahdollisuuksista. Jo tutun Google Lens -ominaisuuden avulla käyttäjät voivat etsiä tuotteita suoraan kuvista. Nyt hakutuloksista saa suoraan tietoa tuotteista, tarjouksista ja arvosteluista yhdellä klikkauksella.

Google Lens -kuvahaun tuloksiin tulevat Google Adsista tutut Google Shopping -tulokset, samalla hakutulossivu muuttuu.

Tämä tekee tuotteiden tutkimisesta ja verkkoshoppailusta entistä nopeampaa ja hauista tarkempia, erityisesti Android- ja iOS-laitteilla.

Googlen blogissa on myös erinomaiset esimerkit siitä, miten kuvahakua voi hyödyntää tuotteiden etsimisessä.

1. Google Lens – Tarkempia tuotetietoja yhdellä kuvalla

Kuvittele, että näet kadulla repun, joka kiinnittää huomiosi. Sen sijaan, että yrittäisit arvata tuotteen nimen ja kirjoittaa sen hakukenttään, voit vain avata Google Lensin ja ottaa kuvan, niin saat heti näkyviin kaikki tiedot tuotteesta – tarjonnan, hinnat ja tuotearvostelut.

2. Circle to Search -toiminto – löydä tuotteita suoraan näytöltä

Googlen uusi Circle to Search -toiminto mahdollistaa tuotteiden etsimisen suoraan siitä, mitä näet näytöllä. Voit esimerkiksi selata nettisivua tai katsoa videota, ja piirtää ympyrän haluamasi tuotteen ympärille, jolloin löydät samanlaisia vaihtoehtoja helposti. Tämä säästää aikaa ja antaa mahdollisuuden shoppailla ilman sovelluksesta toiseen siirtymistä. Voit esimerkiksi hakea telkkasarjassa näkemääsi vaatetta nyt erittäin helposti!

3. Yhdistä kuva ja teksti tarkempaan hakuun

Joskus pelkkä kuva ei riitä. Google Lensin avulla voit yhdistää kuvaa ja tekstiä, mikä auttaa löytämään juuri sen, mitä etsit. Esimerkiksi, jos näet ruokapöydän, jonka muoto miellyttää sinua, mutta väri ei sovi kotisi sisustukseen, voit lisätä hakuun ”musta” tai ”ovaali”. Näin löydät paremmin toiveitasi vastaavat tuotteet.

Me Kuukissa katselemme maailmaa myös Googlen tavoin, ja voimme auttaa digitaalista liiketoimintaasi ja verkkokauppaasi menestymään orgaanisissa hauissa aina vain paremmin!

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Ulla Ristkari-Ryynänen
Ota yhteyttä