Vappuviikko on jo toistamiseen myös Hyvien valintojen viikko. Suomalaisen työn liitto organisoi Hyvien valintojen viikkoa lisätäkseen Suomessa tehdyn työn arvostusta ja välittääkseen tietoa sen hyödyistä yhteiskunnalle.
Kuuki on Suomalaisen työn liiton jäsen ja palveluillamme on myös Avainlippu-merkki, joka myönnetään yrityksille, joiden tuotteiden tai palveluiden kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia. Kuukin tapauksessa palvelumme ovat 100 % kotimaisia – tuotettu Lahdessa sekä Helsingissä. Kun hyödynnämme kumppaneita ja alihankkijoita toiminnassamme, myös silloin suosimme kotimaista.
Kotimaisuus ja paikallisuus kulkevat käsi kädessä
Kuuki korostaa toiminnassaan paitsi kotimaisuutta, myös paikallisuutta. Esimerkki paikallishengestä on muun muassa viime viikkojen jo paikalliseksi ilmiöksi noussut Turkoositori: Lahden Pelicansin Liiga-menestyksen ja finaalipaikan kunniaksi Lahden torille pika-aikataululla järjestetty toritapahtuma, jonne paikalliset voivat tulla seuraamaan finaaliotteluita ja nauttimaan lätkähuumasta lämmitettyyn toritelttaan.
– Kuukille on tärkeää olla mukana paikallisessa elämänmenossa, niin työarjessa luotettavana kumppanina kuin näkyä aktiivisena toimijana kaupungilla. Tätä kautta tuemme myös paikallista elinvoimaa ja elävöitämme kaupunkia, kertoo yksi Kuukin perustajista, asiakkuus- ja markkinointijohtaja Ulla Ristkari-Ryynänen.
Niin ikään Lahdesta lämmöllä puhuva Suomalaisen työn liiton toiminnanjohtaja Katri Viippola pohtii kotimaisten valintojen merkitystä blogikirjoituksessaan:
– Kotimaiset valinnat ovat matalan kynnyksen keino vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan, ja jos suurin osa meistä muovaa kuluttamistaan edes hieman vastuullisempaan suuntaan, sillä alkaa olla merkitystä. Vaikka kuluttajien luottamus omaan ja yleiseen taloustilanteeseen on ollut kovilla, on kotimaisuuden arvostus asennetasolla pysynyt vahvana: 76 % kuluttajista ilmoittaa suosivansa suomalaisia tuotteita ja toimijoita.
Kuuki tarjoaa asiakkailleen monipuolisia markkinoinnin, mainonnan ja liiketoiminnan kehityksen palveluita: muun muassa strategiaa, sisältöjä, digimarkkinointia, graafista suunnittelua ja ohjelmistokehitystä. Kuuki työllistää yli 30 henkilöä kolmella toimistolla, jotka sijaitsevat Lahdessa ja Helsingissä.
Kiinnostaako paikallinen ja kotimainen kumppani, joka tekee sitoutuneesti tuloksellista markkinointia? Ota yhteyttä, niin jutellaan siitä, miten bisneksesi saataisiin kasvuun!