Törmäsin LinkedInissä väittämään, että kaikki b2b-myynti tulee siirtymään verkkokauppoihin tai automatisoidaan muilla tavoin.
”Valmiiksi hinnoitellut, pitkälle tuotteistetut asiantuntijapalvelut, jotka voit ostaa 24/7 itsenäisesti verkkokaupasta tekevät asioinnista helppoa ja myynti kasvaa!”
Olen asiasta pitkälti samaa mieltä: kaikki mikä voidaan automatisoida, varmasti automatisoidaan. Kuukin tarjoamien räätälöityjen ja luovien B2B-asiantuntijapalveluiden kohdalla uskon kuitenkin ihmiseltä ihmiselle -tyylisen ostokokemuksen olevan ainoa vaihtoehto. Näin päästään myös parhaisiin lopputuloksiin ja molemminpuoliseen tyytyväisyyteen varmimmin, kun palvelu vastaa parhaalla mahdollisella tavalla tarvetta.
Miten pääsen alkuun B2B-asiantuntijapalveluiden ostamisessa?
Tavallisimmin tilanne lähtee siitä, että liiketoiminnassa on jokin haaste tai kehityskohta, jonka haluat ratkaista:
”Kauppa ei käy tarpeeksi, brändiäsi ei tunneta, järjestelmä tai vanha verkkosivu tökkii.”
Voi olla, että et tarkasti osaa vielä määritellä tai sanoittaa mikä kaipaa muutosta. Ei tehdä siitä ongelmaa. Jotta tästä tai mistään muustakaan, ei muodostuisi kenellekään oston estettä, laadin lyhyen prosessikuvauksen ostajan tueksi.
Ohjeet Kuukin B2B-asiantuntijapalveluiden ostamiseen:
1. Hankkiudu yhteyksiin kuukilaisten kanssa. Tämä käy kätevästi vaikkapa etsimällä yhteystietomme netistä, täyttämällä yhteydenottolomake kotisivullamme, laittamalla viestiä somekanavissamme tai soittamalla toimistomme ovikelloa. Voi jopa riittää, että vastaat puhelimeen tai tarkistat sähköpostisi Saapuneet-kansion.
2. Kerro ongelmastasi kuukilaiselle. Ratkaisu mietitään yhdessä. Samaan lopputulokseen voi päästä monella keinolla, esimerkiksi verkkokaupan myyntiä voidaan kasvattaa ohjaamalla kauppaasi markkinoinnin keinoin lisää kävijöitä tai vaihtoehtoisesti parantamalla kauppasi konversiotehokkuutta, jos kävijöitä jo ennestään riittää. Palvelusi voi kaivata joko selkeämpää tuotteistamista ja palvelumuotoilua tai pelkästään parempaa löydettävyyttä.
Varastonhallintasi voidaan integroida toiseen järjestelmääsi tai räätälöidä kokonaan uusi. Vaihtoehtoja ratkaisuihin riittää ja sitä varten me olemme täällä: autamme löytämään oikeat keinot haasteiden ratkaisemiseksi. Eli onneksi riittää, kun valitsee yhden hyvän kumppanin.
3. Kääritään hihat! Käydään sorvin ääreen! Töihin tömpsis! Mikä tahansa onkaan suosikkitapasi ilmaista asia, se sopii meille. Asetetaan tavoitteet ja kasataan sopiva tiimi Kuukin asiantuntijoita auttamaan liiketoimintasi vauhdittamisessa. Yhteistyön käynnistyessä tiedät etukäteen mitä lysti maksaa, ei piilokuluja. Työskentely kanssamme on selkokielistä, avointa ja läpinäkyvää. Uskallamme väittää, että hetkittäin myös hauskaa!
4. Pysähdytään tarkastelemaan tuloksia yhdessä aika ajoin. Oli kyseessä sitten verkkosivu- tai sovelluskehitysprojekti tai jatkuva markkinoinnin yhteistyö, tärkeää on oppia ja kehittyä matkan varrella. Saavutetut tavoitteet, mittarit, palautteet ja raportit käydään yhdessä läpi ja taas kaikki osapuolet ovat vähän viisaampia. Toimintaa kehitetään dataan pohjautuen ja mitattavasti. Aina peilaten liiketoiminnan tavoitteisiin ja budjetteihin. Autamme sinua valitsemaan kustannustehokkaimmat toimenpiteet, jotka tukevat parhaalla mahdollisella asetettuja tavoitteita.
5. Ei maailma ole vielä valmis! Suurella todennäköisyydellä palataan kohtaan yksi ja valitaan uusi ratkaistava haaste. Varoitus! Moni on jäänyt koukkuun ja bisnes on alkanut kasvaa.
Meiltä saat kattavan valikoiman myyvän markkinoinnin ratkaisuja. Kartoitetaan yhdessä tarpeesi ja saatetaan liiketoimintasi kasvuun. Tutustu referensseihin ja ole yhteydessä!