Tekoälyratkaisut ja hakukoneoptimoinnin tulevaisuus puhuttivat Kauppakamari­aamiaisella Lahdessa

Kuuki järjesti yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa aamiaistilaisuuden, jossa keskiössä olivat erilaiset tekoälyn ja uusimpien markkinointiteknologioiden mahdollisuudet B2B-maailmassa.

Tilaisuus järjestettiin 22. toukokuuta Vuorikadun GastroPub Myllyssä otsikolla Markkinoinnin tulevaisuus, näin teet B2B-myyntiä tehokkaasti – digitaaliset myyntityökalut, 3D-tuotevalitsimet ja tekoälytyökalut.

Tuotevalitsimet ja teknologiaratkaisut B2B-myynnin tukena

Kuukin teknologialiiketoiminnasta vastaava Tomi Kaitarinne painotti, että ennen mihinkään ratkaisuun investoimista pitää olla mietittynä, mitä investoinnilla halutaan saavuttaa.

– Toki myös tekninen osaaminen on tärkeää, mutta tavoitteiden asettaminen on ensisijaista, Kaitarinne totesi.

Yleisökysymyksistä yksi mielenkiintoisimmista keskustelunsytykkeistä oli, että mistä budjetista erilaiset myynnin digitaaliset ratkaisut otetaan?

– Rajanveto on hankalaa, koska ratkaisut voivat olla useampaa tonttia eli markkinointia ja myyntiä samaan aikaan. Esimerkiksi Keittiövalinnan keittiösuunnittelutyökalu toimii sekä markkinointityökaluna että myynnin apuna.

Kuukin asiakkuus- ja markkinointijohtaja Ulla Ristkari-Ryynänen huomautti, että erilaiset 3D-toteutukset ja tuotevalitsimet toimivat myös uusien myyjien koulutuksessa oivallisena materiaalina.

Tilaisuuden lopussa yleisökysymyksissä kiinnostivat tekoälyn tuomat mahdollisuudet ja hakukoneoptimoinnin tulevaisuus. Hakukoneoptimoinnin maailmassa mietitytti, että miten sosiaalisen median julkaisut näkyvät Googlen hakutuloksissa, kun somehakujen suosio kasvaa koko ajan. Pitääkö tulevaisuudessa tehdä erikseen optimointi eri kanaviin?

Viime vuosina sosiaalisen median eri kanavien käyttö hakukoneena on yleistynyt. Markkinoinnissa kannattaa tehdä sekä sosiaalisen median hakusanaoptimointia, mutta Google indeksoi tuloksissaan nykyisin myös sosiaalisen median tuloksia.

Tilaisuuden avasi Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen, joka painotti kasvun hakemisessa avainasemassa olevan kilpailija- ja markkinatuntemuksen.


Tekoälyratkaisujen pitää nojata yrityksen strategiaan ja olla osa liiketoimintaa

Tomi Kaitarinne painotti puheenvuorossaan, että myynnin työkalut toimivat usein myös markkinoinnin työkaluina.

Tekoälyratkaisuissa Kuukin viesti on, että kirjoittamisen ja kuvien lisäksi tekoäly, AI mahdollistaa paljon automaatiota ja assistenttitoimintoja, joita yritys voi hyödyntää bisneksessään laajasti. Usein tämä vaatii kuitenkin ulkopuolisen apua, joka osoittaa, missä tekoälyssä olisi hyötyä ja miten yrityksessä asuvaa tietoa voisi hyödyntää tekoälyratkaisujen pohjana.

– Meillä on työn alla ratkaisu, jossa rekrytointialan yritys hyödyntää tekoälyä ansioluetteloiden purkamiseen omaan järjestelmäänsä ja auttaa hakijaa täyttämään järjestelmän tiedot. Mahdollisuuksia on usein, mutta niiden löytäminen ja näkeminen yrityksen sisällä voi olla hankalaa. Ratkaisujen pitäisi aina olla aitona osana liiketoimintaprosesseja, Kaitarinne totesi.

Aamiaisella esiteltyjä markkinoinnin ja myynnin työkaluratkaisuja sekä tuotevalitsimia

Festivon tuotevalitsin auttaa suunnittelemaan kotiin kylmälaitteen

Festivon tuotevalitsimella pääset suunnittelemaan unelmiesi kylmälaitteen, jonka ulkoasu sopii keittiösi sävymaailmaan ja sisätilat taloutesi tarpeisiin. Festivo-tuotemerkin kylmiöt, pakastimet, kylmiöpakastimet ja viinikaapit valmistetaan Hollolassa.
Tutustu tuotevalitsimeen

Vieser – materiaalit ja tuotteet löytyvät helposti

Kotimaiset lattiakaivot ja tarvikkeet, linjalattiakaivot, designkaivot ja erilaiset sisustustuotteet on koottu näppärälle tuotesivulle kaikkine tuotetietoineen: Tuotesivusto

Materiaalipankissa ovat tuotteisiin liittyvät ohjeet ja materiaalit suunnittelun, asennuksen ja huollon tueksi: Materiaalipankki.

Voglian vaikutuslaskuri vastuullisuusmarkkinoinnin ratkaisuna

Laskuri mittaa tuotekohtaisesti hiilijalanjälkeä valikoiduille tuotteille ja tuotteen hintaa suhteessa sen käyttöikään.
Tutustu laskuriin

Keittiövalinta – keittiösuunnitteluohjelma kertoo hinnankin

Keittiön suunnitteluohjelmalla voi suunnitella keittiön ja saada suunnitelmalleen myös hinnan.
Suunnittele keittiö

Vaikuttavaa ulkomainontaa anamorfisella tekniikalla

Maailmalla trendaavat 3D-mainostaulut ja anamorfiset mainokset nostavat perinteiset mainossisällöt aivan uudenlaiseksi kokemukseksi.
Lue lisää Kuukin blogista

Pekko Go -mobiilipeli

Androidille ja iOS:lle julkaistu Pekko GO! -peli mukailee noin kymmenen vuotta sitten suureksi hitiksi noussutta Flappy Bird -mobiilipeliä. Pelimoottoria lukuun ottamatta on Kuuki teknologia-asiantuntijoiden käsialaa.
Lue lisää

Halton – 3D-esittely raskaan teollisuuden ratkaisuista

Erilaiset sisäilmatuotteet ja ratkaisut raskaalle teollisuudelle vaikuttavasti esiteltyinä.

Tutustu 3D-esittelyyn
Tuotekonfiguraattori

Animaatio verkkosivujen elävöittäjänä

Peleistä tutut animoidut siirtymät ovat lisääntyneet myös verkkosivusuunnittelussa.
Kotimainen media -kampanjasivu
Kärkimedian case-esittely: Säästöpankki

Erilaisten ratkaisujen hinnat riippuvat niin monesta asiasta, että niille on mahdotonta antaa yksiselitteistä hintalappua, siksi kannattaa aina kysyä tarjous ja kysyä vaihtoehtoisia tapoja asian toteuttamisille.

Ota yhteyttä

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Tomi Kaitarinne

Director – Business & Technology, Founding Partner
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi

Tomi Kaitarinne

Ulla Ristkari-Ryynänen

CMO, Founding Partner
+358 40 172 2665
ulla.ristkari@kuuki.fi

Ulla Ristkari-Ryynänen
Ota yhteyttä